آموزش سئو (SEO) از مبتدی تا فوق پیشرفته به صورت کاملا جامع برای شما عزیزان
سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان همیشگی گروه پرستیژ
توی این مقاله قصد داریم تا به صورت کاملا واضح و شفاف مفاهیم نکته به نکته سئوی وبسایت رو به شما عزیزان بدون هیچگونه مبلغ پرداختی به شما عزیزان آموزش بدیم و مطمئن باشید که این آموزش جامع سئو رو توی هیچ وبسایت دیگه ای نمیتونید پیدا کنید پس باما همراه باشید.

مقدمه: اصلا آموزش سئو چی هست؟ و چرا ما باید از اون استفاده کنیم؟
سئو (SEO) یکی از مهمترین استراتژیها در دیجیتال مارکتینگ است که به کسبوکارها کمک میکند تا در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بهتری پیدا کنند و در نتیجه ترافیک بیشتری به وبسایت خودشون رو جذب کنن. در این مقاله، به بررسی تکنیکها و مراحل مختلف سئو خواهیم پرداخت و بهترین روشها را برای بهبود رتبه سایت شما در گوگل معرفی خواهیم کرد.
1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی یا (Keyword Research)
اولین قدم در سئو،اینه که بریم و در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنیم و بببینینم که کدوم کلمه کلیدی برای محتوامون بهتره! چرا؟
چون انتخاب کلمات کلیدی صحیح میتونه به جذب ترافیک هدفمند به وبسایت شما کمک کنه.
یه سری نکته برای تحقیق کلمات کلیدی:
-
از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner یا همون گوگل ترند خودمون و یا Ahrefs استفاده کنید.
-
رقابت کلمات کلیدی را بررسی کنیم ینی ببینیم که کدوم کلمه کلیدی تعداد سرچ بیشتری داره.
-
کلمات کلیدی بلند یا (long-tail keywords) را هدف قرار بدین چون که رقابت کمتری دارن.
-
(تمامی این موارد رو وقتی روش کلیک کنید براتون توی یک صفحه جدید باز میکنه)
2. بهینهسازی محتوا یا (Content Optimization)
محتوا، شاهکلید موفقیت در سئو است. گوگل به محتوای باکیفیت، اوریجینال و مرتبط با نیاز کاربران اهمیت خیلی زیادی میده.
چنتا نکته برای بهینهسازی محتوا:
-
استفاده از کلمات کلیدی: از کلمات کلیدی انتخابی تون به طور طبیعی در عنوان، پاراگرافها، توضیحات متا و حتی URL استفاده کنین.
-
تولید محتوای ارزشمند: محتوا باید به سوالات کاربران پاسخ بده و نیاز اونها رو برطرف کنه.
-
طول مناسب محتوا: محتوای طولانیتر (بیش از 1000 کلمه) معمولاً در رتبهبندیهای گوگل بهتر عمل میکنه.
3. بهینهسازی صفحات وب یا (On-Page SEO)
سئو درونصفحه (On-Page SEO) به تمام اقداماتی گفته میشه که شما میتونید در صفحات وبسایت خودتون برای بهبود رتبهبندی انجام بدین. حالا اینها شامل بهینهسازی عناصر مختلف صفحه مثل عنوان، تصاویر، و لینکها هست.
نکاتی برای بهینهسازی درونصفحه:
-
عنوان صفحات (Title Tags): عنوان باید شامل کلمه کلیدی اصلی و همچنین جذاب باشه
-
توضیحات متا (Meta Descriptions): توضیحات متا باید مختصر، جذاب و شامل کلمات کلیدی باشه.
-
استفاده از تگهای هدر (Header Tags): برای ساختاردهی به محتوا از تگهای H1، H2، و H3 استفاده کنین.
4. لینکسازی (Link Building)
لینکسازی یکی از عوامل مهم در سئو هست که به شما کمک میکنه تا اعتبار سایت تون رو نوی گوگل بالا ببرین. لینکهای ورودی از سایتهای معتبر میتونن رتبه وبسایت شما رو افزایش بدن.
چنتا نکته برای لینکسازی:
-
لینکهای داخلی: لینک دادن به صفحات دیگه وبسایتتون هست که باعث میشه گوگل بهتر وبسایت شما رو ایندکس کنه.
-
لینکهای خارجی: تلاش کنید تا از سایتهای معتبر و با اعتبار در زمینه فعالیت خودتون لینک دریافت کنین.
-
محتوای قابل اشتراکگذاری: تولید محتوای باکیفیت که بقیه وبسایتها بخواهند به آن لینک بدن.
5. آموزش سئو فنی یا (Technical SEO)
سئو فنی به بهینهسازی جنبههای فنی سایت اشاره می کنه که به نحوه خزیدن ربات های گوگل و ایندکس شدن صفحات وبسایتتون توسط موتورهای جستجو تأثیر میگذاره.
چنتا نکته برای سئو فنی:
-
سرعت بارگذاری سایت: سایتهای سریعتر تجربه کاربری بهتری دارن و رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب میکنن.
-
طراحی ریسپانسیو: سایت شما باید برای موبایل و دسکتاپ بهینه شده باشه. ینی با هر دستگاهی که وارد وبسایتتون می شه اندازه قالب صفحه به اندازه صفحه اون دستگاه تبدیل بشه که رتینا و یا واکنشگرا هم بهش میگن.
-
نقشه سایت یا (XML Sitemap): این نقشه به موتورهای جستجو کمک میکنه تا سایت شما را بهتر ایندکس کنن در واقع این نقشه ها هستن که به موتورهای جستجو میگن کدوم محتوا در کجای سایت قرار داره.
نتیجهگیری:
سئو یک فرآیند طولانیمدت هست و برای موفقیت توی اون نیاز به صبر و دقت دارید. با انجام اصول ذکر شده در این مقاله و انجام مداوم بهینهسازیها، شما میتونید رتبه وبسایتتون رو توی گوگل بهبود بخشید و ترافیک هدفمندتری جذب کنین.